Kelak apa org kata?...

Dalam perjalanan ke tempat kerja pagi tadi saya ternampak seorang wanita tua sibuk mengoreng cucur pisang, teringat saya akan Allahyarharmah ibu saya ,yang telah kembali 5 tahun yang lalu.
Ibu saya juga minat menjual goreng pisang,saya telah membuat stall dan pondok di hadapan rumah saya utknya berjual pisang goreng.Kadang-kadang saya sendiri menolongnya berjual pisang goreng.

Pernah satu ketika sanak saudara yang lain menegur beliau kerana berniaga pisang goreng..
Allahyarharmah menjawab..."Peduli apa org kata...kalau kita susah tak ada org yang peduli"
"Dapur kita tak berasap,tak ada siapa yang tahu,kita tak makan tak
ada siapa yang tahu....jadi peduli apa org kata"

Kata-kata ini selalu saya ingat dan menjadi pedoman dalam melakukan sesuatu yang baik(pada pandangan saya).As long as my conscience clear,i will go a head.

First of all,what others think about you is none of your business tetapi if you must know what other people think, it has to do about how they feel about themselves then how they feel about you.

Entah-entah this people most probably wondering what you think about them.

Other peoples are just confused as you are,just as insecure,as frightened,jealous or self deceiving and therefore JUST LIKELY TO DISTORT WHAT THEY HEAR AND SEE.

Allahyarhamah juga berpesan;
"YANG PENTING ADALAH APA YANG KITA FIKIRKAN TENTANG DIRI KITA,JANGAN PEDULI APA ORG KATA,AS LONG IANYA HALAL."

Pengajaran:
"what i think of myself is all that matter"
"I value myself"
"I remember my goodness"

Al-fatehah utk Allahyarhamah Dyg Norijah bt Hj.Buang,semuga Allah menempatkan nya bersama org-org yang solleh,para syuhadah,para ambia.dan Allah mencucuri rahmat keatas rohnya.........Amin...

Comments

Popular posts from this blog

...PILIHANRAYA...KWS MELAYU.....

Gambir Sarawak

belajar bahasa melayu sarawak....