Thursday, December 25, 2008

Merry Christmas..



Kepada Kawan-kawan yang beragama Kristian ,saya sekeluarga mengucapkan...Merry Christmas dan Happy New Year.

Tuesday, December 23, 2008

..sedih dan kecewa



Semalam Angah marah-marah dan merajuk bila nama nya tak tersenarai untuk memasuki Sekolah Berasrama Penuh/ sekolah Sains Kuching..Lebih menyedih bila kawan rapatnya dapat memasuki sekolah Sains.

Di Sarawak ada 2 buah sahaja SBP..satu di Kuching dan satu lagi di Miri...
Ini memang tak mencukupi utk negeri Sarawak..ini belum mengambil kira faktor geografi lagi...
Mrsm hanya ada sebuah di Kuching dan di Betong(akan dibuka next year)

Buat Farzana...sabar ..ada hikmahnya tak dapat Sekolah Sains...bestnya Abah akan hantar Angah tiap-tiap pagi ke Sekolah...tak payah duduk Asrama.

Thursday, December 18, 2008

..ke Seberang dgn Perahu Penambang..






Perahu Penambang ini digunakan oleh penduduk di kampung-kampung Melayu di Bandar Kuching utk menyemberang Sungai Sarawak.

Kebanyakan Penambang-penambang ini berasal dari Daerah Kota Samarahan...

Wednesday, December 17, 2008

..river cruising di Sungai Sarawak



...River Cruising...berhadapan dgn Fort Magherita..Astana The White's Rajah

.Dewan Adun Baru....



......Bangunan Dewan Undangan Negeri Sarawak yang baru.....di Waterfront Kuching

Sunday, December 14, 2008

Friday, December 05, 2008

..analisis kesuburan..




Analisis Kesuburan

Pada satu hari, seorang lelaki tua berumur 75 tahun telah berjumpa dengan seorang doktor untuk membuat analisis kesuburan dan jumlah kandungan sperma yang ada dalam air maninya. Kemudian doktor itu pun memberikan sebuah botol lalu berkata,

"Pakcik ambil botol nie, esok datang balik jumpa saya bersama dengan contoh air mani pakcik kat dalam botol nie ye."

Pada keesokan harinya, lelaki tua datang kembali bersama botol yang diberikan oleh doktor itu semalam. Tapi doktor tu tengok takde apa pun yang terisi kat dalam botol tu, kosong jer. Doktor tu bertanya ler kat orang tua tu, "Apsal pakcik tak isi contoh air mani pakcik dalam botol nie??".

Lelaki tua tu pun menjawab,....
"Tuan doktor, ceritanya begini, pada mulanya tu, saya guna tangan kanan saya, tapi tak dapat jugak.

Kemudian saya gunakan plak tangan kiri, pun tak dapat jugak.

Kemudian saya suruh isteri saya tolong. Isteri saya guna tangan kanan pun tak dapat, tangan kiri pun tak dapat..... Kemudian isteri saya pakai mulut plak, tak dapat
jugak. Pas tu dier gunakan gigi, pun tak dapat. Susah betul, sebab kami dah habis ikhtiar,..... saya panggil anak perempuan jiran sebelah rumah kami, dier pakai tangan dengan mulut jugak, pun tak dapat-dapat jugak", terang lelaki tua tu.

"APA??? Awak mintak tolong dari anak perempuan jiran awak..???", tanya Doktor tu terkejut beruk.

Lelaki tua tu pun menjawab lagi, "Ya., betul tuan doktor, bagaimana kuatnya kami cuba, tapi masih jugak tak dapat nak bukak TUTUP BOTOL nie!!!"...

Tuesday, December 02, 2008

Dont judge too quickly....




There was a man who had four sons. He wanted his sons to learn not to judge things too quickly. So he sent them each on a quest, in turn, to go and look at a pear tree that was a great distance away.

The first son went in the winter, the second in the spring, the third in summer and the fourth son in the fall.

When they had all gone and come back, he called them together to describe what they had seen.

The first son said that the tree was ugly, bent and twisted.


The second son said, no, that it was covered with green buds and full of promise.

The third son disagreed; he said it was laden with blossoms that smelled so sweet and looked so beautiful. It was the most graceful thing he had ever seen.

The last son disagreed with all of them. He said it was ripe and drooping with fruit - full of life and fulfillment.


The man then explained to his sons that they were all right, because they had each seen but only one season in the tree's life.

He told them that you cannot judge a tree, or a person by only one season, and that the essence of who they are and the pleasure, joy, and love that comes from that life can only be measured at the end, when all the seasons are up.