..U ade ker malam ni..


Pukul 11.30 malam..telipon berbunyi dgn nada dring Sape(musik org ulu)...dgn dalam keadaan separuh sedar(mamai) angkat telipon....

Bang Abw : doc ! can we talk? tak disturb u ker?

Me: (grrrm plus mengantuk) Tak..it's ok..apa hal malam-malam ni ?

Bang Abw: I accident la doc..(dgn suara sedih)

Me: (terus duduk) u accident kat mana..are u ok ...? ada injuries ke r?
U nak nak datang jambik u ker?

Bang Abw: Bukan accident kereta la? accident tu!

Me: accident ape?

Bang Abw: aku terlepas kat dalam .....takut menjadi pulak!

Me: Ape yang terlepas...?

Bang Abw: Apa lah blurr nya doktor ni.....aku terpancut kat dalam tadi...takut termengandung pulak....

Me: (ape punya orang..siap kate org blurr)...tak pe lah kalau terpancut...mengandunglah ..so what....?

Bang Abw: ...Tolonglah....masalahnya dia bukan bini aku lah....ada ubat tak..? tak kan tak boleh boleh tolong kawan?.....macam mana ni...

Me: so u called me tengah-tengah malam ni ...nak beritahu benda ni je....(dgn nada agak kecewa dan geram)

Bang Abw:...tak kan marah kot...mintak tolong je...ada ubat kah ?

Me:...u come and see me tomorrow kat clinic....

Bang Abw:...thannnnnk yooou doc...! U ade ke malam ni..?

Me: ok.


Tengok pada senario macam tu....itulah menjadi dilema para doktor....susah kan?
Nak tolong karang dapat dividen saham nya nanti kat sana....

Kan banyak cara nak menghalang daripada mengandung...ada pill perancang(ocp),Iucd,Merancang secara injection,dan secara inplan.

Kalau anda dalam keadaan saya..apa yang anda akan lakukan?


Comments

tokasid said…
Salam mamat:

Aku kalu ada yg call macam tu memang dia nak cari nahas. Aku mulut tak dap insurans. tapi aku selamat sebab aku malam tak jawab tipon unless dari yg kenai dan tak nakai.
Anonymous said…
Aduh Mokk.... tergolek golek I gelak nih. I know you are pissed off and sleepy at the same time but the dialogue just funny man....

This is why I never envy your profession. I think higly of you lot, honestly. But never envy... dont think I can handle it my friend.

Anyway, thanks for making me laugh.
mokk said…
salam TA and Elviza..

That's part of the job kot?
Kadang-kadang kalau patient perempuan telipon ,menjeling lah org rumah...itu dah jadi occupational hazards kot....

Popular posts from this blog

...PILIHANRAYA...KWS MELAYU.....

Gambir Sarawak

belajar bahasa melayu sarawak....