...HARI RAYEEEEE......


...Semalam borak kat warong mengenai the other side of hari raya and ramadan.....

Kamri....... "I just dont understand women....Dia orang ni hendak semua yang baru...Langsir baru..Sofa Baru....Carpet Baru.....Dinding cat Baru......Semua dia orang hendak yang.....Aku rasa raya ni aku hendak "bini baru "......baru dia tau..........( cakap je tu)"

Teruna......"Kalau pergi Bazaar Ramadan....lain kali kita bawa lori lagi bagus....semua kueh dan lauk hendak di beli......last-last masuk bakul sampah"

Kasuadi........"Sedih bulan puasa ni.....'adik"aku tak naik lah...mungkin sebab kenyang sangat kot....pujuk-pujuk pun tak naik......Yang aku frust sangat bila tinggal 5 minit lagi nak imsak baru dia nak naik dan bangun.....adduuuuh"

Dill........." U !....I.. kalau tak makan dan minum siang hari boleh tahan....tapi...kalau tak main siang hari..tak tahan......lebih-lebih lagi kalau girlfen -girlfren i datang jumpa i......"....(tak boleh di selamat mamat sekor ni)

Kad......"Perbelanjaan bulan pose ni lebih banyak drp bulan lain...ingatkan nak save sikit.."

Brahim......."Aku terwih kat masjid...ambik 8 rakaat je kat masjid muttaqin...imam kat situ cepat....kalau kat masjid mt ...aduuuh lambat nya bacaan...terkedek-kedek"

Abu......" Brader...u tak berbuka kat seafood centre ke ? Holiday In ke ? Merdeka Palace ke?...I ,tiap-tiap malam u ..kat situ..." (silap haribulan maghrib miss..isyak kat rumah tapi...terawih miss )

Abg S......" Mistress-mistress..bulan puase ni...hentikan dulu....nanti lepas raye ni start balik.....kita buat amal bulan ni supaya dapat mengimbangi apa yg telah kita buat dan akan kita buat"..(ini lagi rosak pemikiran)"

Zuki......"Gastrik aku makin teruk sekarang....memudaratkan ..so ada excuse nak berbuka awal...doc bagi aku mc utk berpuase"

Awang....".Bisness di bazaar ramadan...menguntungkan tapi.....puase aku....jadi KURUS......mana idak nye...mata asyik tengok perempuan yang datang membeli-belah kat bazaar ni.....ada yang datang dgn berseluar pendek yg ketat , ada yang memakai baju hanging yang nampak pusat.......ada yang pakai baju yang nampak pangkal nenen....."

Zoll....." I terpaksa outstation...lebih dari dua marhalah...terpaksa berbuka...tak boleh drive masa perut kosong.."

Jai......."mat.....kalau main siang...kita buka dulu dgn minum air lepas tu main tak ape kan....tak kena kifarat kan?' (ini u kena tanya ustaz Hamdan)

Ustaz....."main tenis..main tenis jugak.....malam tu lebihkan amal...kot-kot tak jumpa gi....ramadan akan datang." (betul tu ustaz...hang bagi tau kat depa tu"

Anyway......semuga kita dapat bersua dgn Ramadan yang akan datang.....dan SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI...........

MAAF DZAHIR DAN BATHIN.........


Comments

tokasid melaka said…
Memang macam2 cerita bulan posa ni mamat.

tapi yg Jai nak minum(buka posa) pasai nak 'main' tu sebenarnya tak boleh. Haram bukan posa tanpa sebab yang syarie eg sakit terok atau bermusafir atau hilang akal( tak tau lah kalau dah gian sangat orang boleh hilang akai).
Petua yg Jai kata tu banyak ustaz2 di utara semenanjung bg fatwa macam tu. Depa ingat boleh dah 'cilok' dgn ALLAh ka? Kalu macam tu baik tak payah posa pasai tujuan posa( tahan nafsu) dah tak tercapai.

Hang ada tinggai ka? mana tau kot buat perangai student dulu. Alwi super chicken tolong tapau. Kah3.

Maaf zzahir dan hati kalu dulu2 dan la ni ada buat silap kat hang.
Hang aku dah maoh dah( tapi rasa2 hang tak penah buat silap kat aku dulu20

Popular posts from this blog

Darul Hana.

Gambir Sarawak

Sahabat -sahabat ku.. Semoga persahabatan ini kekal hingga ke Jannah