..tagged

Kawan lama Tokasid telah mengtagged saya.....so terpaksarelalah saya menulis in my blog what's weird about myself....Adakah?

Bak kata Tokasid....sesuatu itu mungkin weird pada pandangan kita tetapi tak weird pada pandangan orang lain...begitu juga sebaliknya....

Apa apapun....we do it just for fun....suke-suke....

Weird 1.
......My wife cakap dan anak-anak i......"abah ..bila tidur...mesti peluk selimut"
My wife always complained ini....asyik peluk selimut instead of her...
I think habit ini terbentuk sejak zaman solo lagi....tak ade bende nak di peluk ,peluk selimut lah......

Weird 2.
......kawan-kawan cakap....muke i ni nampak garang dan tak mesra alam...susah nak senyum tapi bila dah kenal rupanya sangat mesra alam...ha ha ha....
Ya lah ...memang saya akui...hensem memang tak ade...tapi manis ade.....

Weird 3.
.....Phobia....
Bila dah beumur mcm ni...pandai phobia naik kapal terbang....sebelum naik dan semasa dlm 'belon' ...jantung berdebar...tangan sejuk...teloq hilang...
Along cakap..."muka abah pucat'
Bila pegi Kl....i make sure dapatkan Airbus....kalau dah penuh sanggup bayar duduk bussiness class...

Weird 4.
......berpolitik.....kawan-kawan dalam politik anggap saya weird bila tak nak ikut rentak dia orang.Masa bertanding timbalan ketua bahagian dulu...saya tak nak buat kenduri makan,...beri duit kopi dgn delegate.....bawa delegate pergi dangdut....akhirnya saya kalah...(kalah sikit je)...
Sekarang dah hampir nak give up dgn politik kat sini....banyak benda yang tak masuk kepala...tak masuk dek akal kita...may be wavelength tak sama....
Biarkan lah....lebih baik konsentrat dgn NGO....more satisfaction.

weird5.
.....Gugup dgn perempuan...(hang tokasid jangan gelak)
tapi kalau dah kenal oklah boleh lah bersembang......

weird6.
.....Pantang tengok kedai sport....mesti nak masuk....tak beli tengok je....minat dgn jenama Adidas ....koleksi baju adidas banyak juga...pakai sat je pastu bagi kat orang.
.....pantang kedua....bila tengok kedai buku mesti nak masuk....banyak menyimpan buku motivasi dan self development.Menambah ilmu supaya senang nak bagi ceramah.....
....Pantang ke3....tak dapat tengok perempuan cantik....kepala otomatik berpusing....menghayati keindahan alam semulajadi kan!...tengok je ..tak ade ape-ape...he he he
.....pantang ke4....pantang tengok kondom...mesti nak belek-belek nya...ada bergigi ke...ribbed ke...ada perasa ke..ape color nya....ini aku tak ade koleksi...aku tengok je....


Well.....whatever it is...it might be weird for me....tapi tak memudaratkan dan tak menyalah syariah....tak ape kan ??

Comments

tokasid said…
Mamat...hang gugup dpan pompuan? Walau hang tak bagi aku gelak..tapi nak buat macamana.Aku nak gelak jugak.Piiiirrraaahhhh! Gugup kunun.Buat-buat gugup ada laa...

Yg pasai politik tu hang tak weird but a man of principle( tapi puak2 tu memang tgk weird la hang tak buat lagu tu.tak buat mcm depa).

Yang hang dok pi belek condom tu wat apa? Mandi pakai stokin mana best mamat.
mokk said…
Mamat...condom tu tengok je mamat..

Bab gugup dgn perempuan ni...bila bini ada sebelah...gugupla...he he he
tokasid said…
aku agak dah....
Anonymous said…
itu gugup pasai nak kontrol macho!
Anonymous said…
Suka kamek nangar weird 4. Harap2 kitak teruskan perjuangan utk jadi politician yg bersih di S'wak. Jangan mudah mengalah.

Perantau Vaie di UAE

Popular posts from this blog

...PILIHANRAYA...KWS MELAYU.....

Gambir Sarawak

belajar bahasa melayu sarawak....